בגן הילדים ישנם משחקים רבים אשר הינם משחקי תחרות, אשר בעזרתם הילדים לומדים מיומנויות חברתיות.
יצירה חופשית בעזרת המשחק הטיפולי צלחות מסתובבת ועבודה בקבוצה על צלחת אחת מאפשרת עבודה על שיתוף פעולה, שיח רגשי ועבודה משותפת בעזרת הדמיון ולאו דווקא תחרות.
העבודה על ויסות רגשי בעזרת צבע הגואש מאפשרת בחירה של כמות הצבע שנשים על הצלחת ובחירת כלי העזר המתאים. ניתן להשתמש במזרק על השפרצת הצבע, פיפטה מאפשרת עבודע עם צבע שיורד בטפטוף על הצלחת, במכחול ולבסוף בעזרת בקבוקון לחיץ.
מתוך העבודה בגן הילדים:
ארבעה ילדים יוצרים בצלחת אחת. כמו שהצבעים השונים משתלבים ומתגבשים על גבי הצלחת כך גם הרצונות השונים של כל אחד מהילדים בא לידי ביטוי והתקבל בהסכמה של שאר חברי הקבוצה.
"וואו רומי עשתה באדום! אבל למה לא רואים את זה? בואו נשים עכשיו תכלת…."
"תעשה פה בצד.. אן שם בכלל צבע", "זה נראה כמו דרקון יורק אש", "לי זה נראה כמו מדורה בבלגן".
פתאום המכשיר הפסיק לעבוד, כל אחד בתורו ניסה לחבר מחדש את החטים.. "יייששש" נשמעה צעקה של כל חברי הקבוצה
שאחד הילדים הצליח לחבר את החוטים… וכולם חזרו להמשך עשייה".